måndag 23 juli 2012

Objudna gäster i stan

Igår kväll upptäckte jag att hälften av bladen på min stora, gamla alpklematis var uppätna



 Skakade lite på kvistarna och ner föll massor av små, gröna larver

 Ledsamt.
Idag har vi klippt bort alla kvistar med ägg under skalet

Här är en länk, om ni vill läsa mera om våra "gäster":

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar