måndag 30 juli 2012

Lyckan är....

.... att vara på 2-årskalas i Göteborg


...fast festen är över och tåget stannat, lyckan består...
 

tisdag 24 juli 2012

Nattvyer

Två flygplan har flugit över mot....?

Det blir mörkare och mörkare...


Dags att tända ljus inne på verandan


God natt!

måndag 23 juli 2012

Objudna gäster i stan

Igår kväll upptäckte jag att hälften av bladen på min stora, gamla alpklematis var uppätna



 Skakade lite på kvistarna och ner föll massor av små, gröna larver

 Ledsamt.
Idag har vi klippt bort alla kvistar med ägg under skalet

Här är en länk, om ni vill läsa mera om våra "gäster":

söndag 15 juli 2012

En Prima hund

På besök på Primas stuga

 Primas egen plats vid bryggan





 På besök hos oss med mor Brava

 Bravas profil

torsdag 12 juli 2012

Avkoppling...



...som blev en härlig förrätt för fyra pers till middag.


De första tre...


måndag 9 juli 2012

Skådesspel...

Någonting vackert ....


 där borta...


.... närmar sig...




 ... och svänger sig ...


...bort...



onsdag 4 juli 2012

Regnvatten

Is på vattentunnan.... 3.7-12?



Nix, utan ett fenomenalt "skyddsnät" köpt i Minimarket!

söndag 1 juli 2012

Sååååå vackert...

Hur kan någonting vara så här vackert...?





Min lilla stolthet, efter några gemensamma år....