Pensionärsliv
måndag 30 juli 2012
Lyckan är....
.... att vara på 2-årskalas i Göteborg
...fast festen är över och tåget stannat, lyckan består...
tisdag 24 juli 2012
Nattvyer
Två flygplan har flugit över mot....?
Det blir mörkare och mörkare...
Dags att tända ljus inne på verandan
God natt!
måndag 23 juli 2012
Objudna gäster i stan
Igår kväll upptäckte jag att hälften av bladen på min stora, gamla alpklematis var uppätna
Skakade lite på kvistarna och ner föll massor av små, gröna larver
Ledsamt.
Idag har vi klippt bort alla kvistar med ägg under skalet
Här är en länk, om ni vill läsa mera om våra "gäster":
http://www.odla.nu/artiklar/ute/skadedjur-och-sjukdomar/klematisbladstekel
fredag 20 juli 2012
"Vår svan" på kvällsrunda
En runda...
....och tillbaks...
En förtrollande kväll
söndag 15 juli 2012
En Prima hund
På besök på Primas stuga
Primas egen plats vid bryggan
På besök hos oss med mor Brava
Bravas profil
torsdag 12 juli 2012
Avkoppling...
...som blev en härlig förrätt för fyra pers till middag.
De första tre...
måndag 9 juli 2012
Skådesspel...
Någonting vackert ....
där borta...
.... närmar sig...
... och svänger sig ...
...bort...
onsdag 4 juli 2012
Regnvatten
Is på vattentunnan.... 3.7-12?
Nix, utan ett fenomenalt "skyddsnät" köpt i Minimarket!
söndag 1 juli 2012
Sååååå vackert...
Hur kan någonting vara så här vackert...?
Min lilla stolthet, efter några gemensamma år....
Senare inlägg
Äldre inlägg
Startsida
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)